30 Eylül 2012 Pazar

Percy Jackson ve Olimposlular Serisi

Biri Yunan Mitolojisi mi dedi? :)




Haftasonum gerçekten çok yoğun geçiyor ve açık konuşmak gerekirse bundan gayet memnunum :) O tatil tembelliğini üzerimden atmaya çalışıyorum,şunun şurasında üniversite sınavına ne kadar kaldı değilmi?Neyse,dün aklıma Percy Jackson ve 2.filmi gelince kitap serisini blogda yayınlamayı düşündüm öyleki böyle muhteşem seriler olunca insan birileriyle paylaşmadan duramıyor :) Bu seriyle geçen sene bir arkadaşımın tavsiyesiyle tanıştım ve tabiki etkilendim.Günümüzde birçok fantastik eser  var: vampirler,cadılar,kurtadamlar,leopar adamlar...Peki ya yunan tanrıları? Bu seriye kadar  yunan mitolojisi içerikli bir kitap okumamıştım :) Ama iyiki arkadaşım tavsiye etmiş ve bende iyiki okumuşum.Yukardaki resimde 1.kitabın filminden Annabeth(soldaki),Percy(ortadaki) ve Kıvırcık :) (sağdaki) yer alıyor.2.film ise şuan çekim aşamasında...Hemen kitaplara geçiyorum :)

Seri 5 kitaptan oluşuyor.Özetlemek gerekirse Percy, neredeyse diğer çocuklar kadar normal bir çocuktur. Annesi ve üvey babasından uzak, yatılı bir okulda okumakta olan başarılı ve örnek bir öğrencidir. Percy böyle tarif etmek isterdim ama ne yazık ki kendisi belayı üstüne çekmekte usta ve her sene okul değiştirmek zorunda kalan bir çocuk. Dikkat ekskliği, DEHB ve disleksi hastası olan Percy; hayatının diğer çocuklardan farklı olduğunu bu hastalıklara yormaktaydı. Ta ki bir gün biri ona babasının bir Tanrı olduğunu söyleyene kadar.. Peki ama nasıl ve kim ?

Eğer, bir Tanrı'nın çocuğu olsaydınız sanırım hayatınız hep rahat geçerdi ama eğer siz Percy Jackson'sanız bela sizin kimyanız da var ve eğer kaderi değiştirmek sizin elinizdeyse ölümlü/ölümsüz bir çok düşmanınız var demektir! Percy ve maceraları sizi sonu gelmez bir labirentin içine büyülü bir dünyaya davet ediyor! Hazırsanız hadi biraz canavar öldürelim...

BIG p.s. : Serinin ilkinin filmi de vardır fakat ne yazık ki çok başarısızı bir uyarlama olmuştur. Hatta Tr'de serinin isminin duyulamamasının önemli nedenlerinden biridir. ;) Ben izledim ve çok beğendim :) Eğer sizde merak ettiyseniz ilk kitapları okuyoruz sonra filmi izliyoruz... :)

Sevgilerimle..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder